مینی پی سی در حقیقت کامپیوتر هایی هستند که امکاناتی مشابه کامپیوتر های رومیزی امروزی دارند با این تفاوت که ابعاد آنها بسیار کوچک تر است. همچنین مینی پی سی ها  مصرف برق کمنری نیز نسبت به کامپیوتر های معمول دارند.

 

شاید برای شما سوال باشد که سایز کوچک این کامپیوتر ها چه اهمیتی در دارد؟

مدیران موفق مدیرانی هستند که همواره در حال بهینه سازی مخارج خود به منظور کاهش هزینه ها و در نتیجه افزایش سود دهی شرکت هستند یکی از المان ها فضای کار است زمانی که شما پرسنل زیادی داشته باشید برای جا نمایی آنها با پیسی های معمولی نیاز به میز های بزرگتر و در نتیجه فضای کار بزرگتر دارید که بطبع هزینه زیادی را نیز به شما تحمیل می کند. از این رو مینی پی سی ها با ابعاد کوچکی که دارند نقش بسزایی را در کاهش این هزینه ها دارند.

علاوه بر این روشن بودن تعداد زیادی پی سی معمولی باعث مصرف برق زیاد و افزایش هزینه های جاری می شود که مینی پیسی ها توانسته این مشکل رو هم برطرف کنند و مصرف برق بسیار کمی دارند.

همونطور که در بالا توضیح داده شده است بزرگترین و اصلی ترین مزیت های مینی پی سی در شرکت ها و سازمان ها عبارتند از:

  1. مینی پیسی = امنیت در حفظ اطلاعات
  2. مینی پیسی = کاهش هزینه های جاری
  3. مینی پیسی = افزایش سرعت و کارایی

انواع مینی پی سی ها:

مینی پی سی های مستقل: این مینی پیسی ها دقیقا مانند کامپیوتر های معمول هستند و مستقل از هر سرور هستند.

مینی پی سی های ریموت: این نوع از مینی پیسی ها به یک سرور اصلی متصل هستند، این مدل اطلاعات خود را از یک کامپیوتر فیزیکی و یا مجازی با استفاده از سیستم Vmware دریافت می کند.

مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری مینی پیسی ها:

مینی پی سی ها هم مانند کامپیوتر های عادی داری سخت افزار های مختلفی مثل رم، هارد، و … هستند و به همین دلیل هر سازمانی با توجه به نیاز های خود می تواند یکی از آنها را تهیه نماید. همچنین از نظر نرم افزاری نیز عموما از سیستم عامل ویندوز ایکس پی استفاده می شود و در برخی مواقع هم از سیستم عامل لینوکس برخوردار هستند.

جهت مشاهده مینی پی سی های لفور و اطلاع از قیمت ها اینجا کلیک کنید

مینی پی سی لفور

مینی پی سی لفور

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.