مینی پی سی

Mini PC چیست ؟
یک PC کوچک با راندمان بالا است که تمامی امکانات، مشخصات و قابلیت های یک کامپیوتر PC معمولی را با توان مصرفی بسیار کم تر و اندازه کوچک ارایه میدهد.
Mini Pc ها انداره ی کوچکی دارند و فضای بسیار کوچکی را اشغال میکنند که قابلیت نصب در پشت مانیتور یا قرار گیری روی میز را دارند. همچنین این دستگاهها وزن بسیار کمتری نسبت به انواع ATX یاmini ATX دارند.

در انواع با کیفیت مینی پی سی، سایناتک مینی پی سی با تلفیق مناسب پردازنده های الترابوکی (سری U در انواع پردازنده های اینتل) و هیت سینک (خنک کننده های فلزی) نیاز به استفاده از فن های خنک کننده از میان میرود. در نتیجه تجربه کار با یک مینی پی سی در سکوت محض را به کاربر ارایه میدهد. به علاوه حذف فن از یک مینی پی سی، ریسک آسیب دیدن کامپیوتر به علت خرابی فن را به صفر میرساند، همچنین مصرف توان الکتریکی در بخش خنک کننده مینی پی سی هم به صفر خواهد رسید. به تمام موارد ذکر شده باید توان مصرفی بسیار پایینتر پردازنده در سری U را هم افزود.
مینی پی سی قابلیت نصب تمامی سیستم عامل ها را دارد و معمولا به دلیل استفاده از مشخصات سخت افزاری قدرتمند و هارد های پرسرعت (SSD) سرعت پردازش بالا و اجرای سریع برنامه ها را به همراه دارد.
با توجه به نیاز اغلب کاربران به ارتباط با شبکه، مینی پی سی ها دارای پورت شبکه LAN و همچنین قابلیت مجهز شدن به کارت های شبکه بیسیم wifi را دارا هستند.

برخی از امتیاز های مثبت Mini Pc نسبت به PC های معمولی :
• انداره کوچک تر آنها نسبت به PC ها
• مصرف توان الکتریکی بسیار پایین تر
• عمر بالاتر محصول به علت حذف کردن قطعات مکانیکی
• تولید گرمای کمتر و کاملا بدون صدا
• قابلیت ارتقا همانند کامپیوترهای معمولی

سرچ فن - افزایش ترافیک سایت