اگر نسبت به حوزه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستید، محال است در رابطه با شبکه چیزی نشنیده باشید. به نوعی شبکه سازی این روزها بخشی جداناپذیر از IT به حساب می آید. به گونه ای که هرگونه تغییر و پیشرفت در فناوری اطلاعات، پیامد آن گریبانگیر شبکه نیز خواهد شد. حتی شرایط به گونه ای پیش رفته که دیگر آن را منحصرا در LAN ها و WAN ها خلاصه نکنیم. به همین دلیل دروغ نخواهد بود اگر بگوییم؛ شبکه سازی به دنیای جدیدی ورود کرده است. اما در این مسیر به چه تجهیزاتی نیازمند است؟ از جمله این تجهیزات میتوان به تین کلاینت، NET PC و البته NETWORK computer اشاره کرد.
اینجاست که سوالات زیادی در ذهن علاقمندان این حوزه به وجود می آید. از جمله اینکه چگونه از این تجهیزات استفاده کنیم؟ تین کلاینت چگونه میتواند نیاز ما را برطرف کند؟ باید بگوییم تمامی تجهیزات مورد استفاده در شبکه سازی، دارای ویژگی های خاصی می باشند و این مسئله در رابطه با تین کلاینت نیز صدق می کند. پس اگر قصد بهره گیری از آن را دارید توصیه داریم که حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحات کاملی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

 

خرید تین کلاینت لفور

 

تین کلاینت را بشناسید

شبکه مبتنی بر تین کلاینت، نوعی شبکه مبتنی بر سرور است که به راحتی تمامی پردازش ها، در این سرور انجام میگیرد. از طرفی تمامی برنامه های کاربری اجرا شده بر روی این سرور، توسط کلاینت ها قابل استفاده است. اما آیا معنی این واژه ها را می دانید؟
در واقع واژه تین در این تکنولوژی، به واسطه حجم پایین پردازشی است که توسط کلاینت ها صورت میگیرد. آیا تاکنون چیزی درباره fat Client شنیده اید؟ در واقع این تکنولوژی مقابل Thin Client مطرح می شود که تمامی پردازش های آن بر روی کلاینت صورت میگیرد. به طور کلی ساختار شبکه های مبتنی بر Thin Client از یک سرور با قدرت بالا و تعدادی Client تشکیل شده است که کارآیی محدودی دارند.
Thin Client چیزی جز یک کامپیوتر جمع و جور نیست اما این کامپیوتر برای استفاده به صورت یک پایانه ی شبکه ای طراحی و تنظیم شده است.

چگونگی فعالیت Thin Client ها

آیا علاقمند به بهره گیری از تین کلاینت ها هستید؟ قبل از هر چیزی باید چگونگی عملکرد آنها را بدانید. اجازه دهید بگوییم که Thin Client ها نوعی شبکه مبتنی بر تکنولوژی هستند که از یک یا چندین سرور با ویژگی های منحصر به فرد برخوردار می باشند. سیستم عامل این سرورها هر کدام از سیستم عاملی متفاوت اعم از لینوکس، ویندوز و… استفاده می کند. همچنین بر روی هر کدام از سرورهای موجود، یک نرم افزار کنترلی تعبیه شده که تمامی فعالیت های موجود در Client ها را کنترل می نماید. بسیاری از این نرم افزارهای کنترلی این روزها به صورت رایگان عرضه می شوند. اگر فکر خرید تین کلاینت در ذهن تان به وجود آمده، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت لفور میتوانند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهند.

کاربردهای Thin Client چیست؟

فارغ از تمامی موارد گفته شده تا زمانی که ندانیم یک سیستم کجا میتواند نیاز ما را برطرف کند، استفاده از آن فایده ای نخواهد داشت. در دنیای پیشرفته امروز بسیاری از سازمان ها به سراغ بهره گیری از این شبکه ها رفته اند. اما بزرگ ترین مشتریان آنها را باید بانک ها، آژانس های هوایی و آن دسته از سازمان هایی دانست که از شعبات مختلف برخوردارند. هر چند که از آن میتوان برای تجهیز مدارس نیز استفاده نمود.
البته سیستم های تین کلاینت از هارددیسک پشتیبانی نمی کنند. از همین رو امکان دانلود نرم افزار بر روی آنها وجود ندارد. از طرفی هیچ نوع ویروسی نیز نمیتواند به سیستم حمله کند. در واقع امنیت سیستم شما تضمین خواهد شد. فکر نمیکنید این میتواند یک اتفاق بسیار بزرگ و خوشایند برای شما باشد؟ برای ارتقا و نگهداری از تین کلاینت ها نیز کار بسیار ساده و البته مقرون به صرفه ای را به همراه خواهید داشت. زیرا برای ارتقا شبکه لازم است تنها سرور مربوطه آپدیت شود.

خرید تین کلاینت چه فوایدی دارد؟

در دنیای پیشرفته امروز محال است تجهیزات و تکنولوژی به بازار معرفی شود و مزایا و فوایدی را با خود به همراه نداشته باشد. این مسئله در رابطه با تین کلاینت نیز صدق می کند. اگر فکر خرید یا حتی فروش تین کلاینت را در سر میپرورانید، باید نسبت به ویژگی ها و فواید آن اطلاعات کاملی داشته باشید. از جمله فواید آن عبارتند از:

مدیریت پذیری

چه کسی از مدیریت سرور میتواند ناراضی باشد؟ در واقع این مدیریت کمک می کند تا هرگونه نقایص احتمالی بر روی سرور اصلی رفع شود. فکر می کنید بجز Thin Client کدام تجهیزات فعال دیگری در شبکه سازی توانسته چنین ویژگی را با خود به همراه داشته باشد؟

امنیت بالا

یکی از شاخص ترین ویژگی ها و فوایدی که تین کلاینت با خود به همراه دارد امنیت بالای آن است. در واقع در سیستم های Thin Client به دلیل عدم وجود نقطه ورود به شبکه، امکان دانلود نرم افزار از اینترنت و نصب آن بر روی کلاینت وجود ندارد. از طرفی عدم وجود هارد دیسک نیز اطمینان می دهد که ویروسی شدن دستگاه غیرممکن است.
علاوه بر تمام موارد گفته شده، با کمک امکانات تعبیه شده در سیستم مدیریتی و کنترلی بر روی سرورها، شرایطی به وجود آمده تا دسترسی کاربران را به بهترین شکل ممکن محدود کنید. به عبارتی؛ اگر نرم افزاری بر روی سرور نصب نشده باشد، کاربران قادر به بهره گیری از آن نخواهند بود.

کنترل و نظارت

در قسمت بالا به این موضوع اشاره کردیم که کاربران فعال در شبکه های Thin Client قادر به نصب اپلیکیشن های مورد علاقه خود بر روی کلاینت نیستند. همچنین نمیتوانند تغییراتی را بر پیکربندی سیستم به وجود آورند.

هزینه های سخت افزاری

یکی از اساسی ترین مشکلاتی که کاربران با تجهیزات شبکه درگیر هستند، هزینه بالای نگهداری از آنهاست. اما خوشبختانه این تجهیزات به مراتب حتی از تجهیزات pcها نیز ارزان ترند. خب چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟ از طرفی به دلیل عدم وجود قطعات جانبی در این سیستم، خرابی کمتری به سراغ آن خواهد رفت. در نتیجه هزینه نگهداری این تجهیزات نیز کمتر خواهد بود. ارتقا و نگهداری Thin Client ها بسیار ساده و مقرون به صرفه است. زیرا برای ارتقا شبکه نیاز است تا سرور مربوطه آپدیت شود.

سهولت در ارتقاء

اگر پس از گذشت مدتی تصمیم به اضافه کردن ترمینال های جدید به شبکه را گرفتید، تنها کافیست از طریق نرم افزارهای مرکزی که بر روی آنها نصب شده اقدام کنید. در غیر اینصورت نمیتوان اطمینان استفاده صحیح را داد. در صورت خرابی نیز میتوان به راحتی ترمینال موردنظر را از شبکه خارج نمود.

ذخیره سازی انرژی

اگر بخواهیم یک مقایسه کلی در رابطه با ذخیره سازی انرژی این سیستم ها داشته باشیم. باید بگوییم که تین کلاینت ها به مراتب انرژی کمتری را مصرف می کنند. در واقع در این سیستم به واسطه پردازش پایین، توان مصرفی چیزی حدود ده الی بیست وات در ساعت است. در حالی که این توان در کامپیوترهای نوع PC به چیزی حدود ۲۵۰ وات در ساعت خواهد رسید.

نتیجه گیری
در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم تا شما را با نوع دیگری از شبکه سازی مبتنی بر فناری تین کلاینت آشنا کنیم. معمولا آن دسته از شبکه هایی که بر روی سرور اصلی متمرکز می شوند، کلاینت ها در کمترین توان پردازشی در اختیار کاربران گذاشته خواهند شد. عمده ترین کاربران این شبکه ها نیز بانک ها، مراکز آموزشی و البته آژانس های هواپیمایی هستند. اگر با مطالعه این مقاله فکر استفاده و خرید تین کلاینت در ذهن شما ایجاد شده توصیه می کنیم که حتما با کارشناسان و متخصصان سایت لفور ارتباط برقرار کرده و با آنها مشورت کنید. آنها به واسطه چندین سال تجربه می توانند اطلاعات کامل و راهنمایی های دقیقی را در اختیار شما قرار دهند.

سرچ فن - افزایش ترافیک سایت

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.